El Cens de víctimes de la Guerra i el Franquisme del País Valencià, impulsat per la Coordinadora d’Associacions de Memòria Democràtica del PV, ha superat les 10.800 víctimes en els seues diferents tipologies, ha consolidat i finalitzat els treballs relatius a la Fase I amb la incorporació de víctimes mortals de la repressió franquista i està avançant en la introducció de diferents tipologies de víctimes com les dels bombardejos al País Valencià, amb la finalització de la documentació de 323 víctimes mortals dels bombardejos a la ciutat d’Alacant, segons la consulta del llibre El País Valencià sota les bombes de Rafael Aracil i Joan Peñarroya, i el treball Las víctimas del bombardeo, sobre el Mercado y la ciudad de Alicante, sufrido el 25 de mayo de 1938, publicat a la web “La memoria recuperada” de la Universitat d’Alacant. També avança en la documentació de les víctimes dels bombardejos a diferents localitats de les comarques de Castelló amb la introducció de més de 500 registres de víctimes, entre les últimes les produïdes pels bombardejos sobre Benicarló, Albocàsser i Peníscola. Per continuar la documentació de víctimes de bombardejos a altres localitats de les comarques del Sud demanem la col·laboració d’associacions i investigadors que puguen aportar dades posteriors i més actualitzades a les publicades al llibre abans citat El País Valencià sota les bombes.
Durant 2025 i des de finals de 2024 s’ha desenvolupant la Fase 2 amb la incorporació de víctimes mortals conseqüència dels bombardejos i del front de guerra, finalitzant actualment la incorporació de les víctimes dels bombardejos de la ciutat d’Alacant i avançant en la incorporació de registres de víctimes d’altres parts del País Valencià procedents de diferents arxius municipals, jutjats de pau i documentació cementerial. També en aquesta fase s’està incorporant una nova tipologia repressiva: les persones empresonades en centres de detenció i presons del País Valencià, finalitzant els treballs d’incorporació de registres de dones empresonades a la província d’Alacant i realitzant-se actualment la incorporació d’informació de dones empresonades a la província de València.
En aquesta base de dades podeu buscar per noms, cognoms, per localitats i províncies de les víctimes, per la localitat i província de la mort, per gènere, ofici, i per la tipologia repressiva que va provocar la mort del represaliat. També podem obrir la pestanya que incorpora més informació extreta de l’expedient personal, amb totes les dades que fins al moment coneixem, i així poder consultar i investigar, tant els afectats, com les investigadores i investigadors, i la ciutadania en general. Teniu més informació i contextualització històrica en la pàgina de presentació del Cens, així com accedir a les seccions “Tutorials”, “Estadístiques” per conèixer les dades d’una forma més concreta quantitativament i per províncies, etc. https://censvictimesguerraifranquismepv.org/
Actualment superem les 10.800 les víctimes introduïdes en el Cens. D’aquestes 6.347 són víctimes mortals de la repressió franquista on s’inclouen totes les víctimes mortals de la repressió franquista en les seues diferents modalitats amb últim veïnatge documentat en alguna localitat del País Valencià. Inclou les víctimes mortals al nostre territori i a la resta de l’Estat. Cal tenir en compte que falten per documentar el veïnatge d’un nombre important de víctimes de la repressió franquista a les presons i conseqüència de la repressió extrajudicial. Amb aquests treballs de la segona fase les dones s’apropen als 2.000 registres i suposen ja un 16% de les víctimes.
També amb el desenvolupament de la segona fase entre altres tipologies trobareu el treball que s’està realitzant amb la incorporació de noves tipologies de víctimes mortals i la nova tipologia de persones empresonades. Actualment podem oferir aquestes dades de registres de víctimes introduïdes: prop de 1.400 registres de víctimes empresonades, més de 1.250 víctimes mortals a conseqüència del front de batalla i més de 840 víctimes dels bombadejos. https://censvictimesguerraifranquismepv.org/estadistiques/

