El Grup per la Recerca de la Memòria Històrica de Castelló ha col·laborat com a mecenes en el pack de grup en la campanya de micromecenatge destinada a la promoció, estrena i distribució de la pel·lícula LA INVASIÓ DELS BÀRBARS en sales de cinema de tota Espanya. La nostra associació mostra així el seu compromís amb la cultura feta al nostre territori i en la nostra llengua que té com a objectiu la divulgació de la memòria històrica.
LA INVASIÓ DELS BÀRBARS és l’adaptació cinematogràfica de l’obra de teatre homònima de Chema Cardeña estrenada en la Sala Russafa de València en febrer de 2020. És un drama històric que descobreix un moment de la nostra història que ens ha sigut amagat durant massa temps, el de la repressió en la immediata postguerra, i ens mostra les conseqüències que encara hui pateixen les víctimes i els seus descendents. Malgrat tractar-se d’un tema tan terrible i cruel, és una pel·lícula carregada de bellesa i poesia i és, sobretot, una història emocionant.
Stanbrook, l’empresa productora, ja té assegurada l’emissió en sales de València –on s’estrenarà el 31 d’octubre-, Vila-real, Ontinyent, Castelló de la Plana, Alacant, Elx, Barcelona, Girona, Cambrils i Madrid, encara que esperen ampliar aquesta llista a mesura que tinguen més recursos i resposta del públic i les sales. En els territoris de parla valenciana, la pel·lícula s’emetrà en versió original en aquesta llengua, mentre que a la resta de l’estat tindrà versions subtitulada i doblada.
Si encara voleu col·laborar, l’enllaç de Verkami és: https://www.verkami.com/projects/41292-la-invasio-dels-barbars-promocio-i-estrena-de-la-pellicula
