presentació del llibre el vot femení en el pensament de pascual cabrera quemades. Anàlisi de l’obra teatral ” el voto de la mujer”. Reyes aymerich herrero

El 13 d’abril es va presentar a la llibreria Babel de Castelló el llibre El vot femeí en el pensamenà de Pascual Cabrera Quemades. Anàlisi de l’obra teatral ‘El vot de la dona ‘ de Reyes Aymerich.

Les conquestes socials mai són fàcils i els avanços que hui ens semblen indiscutibles foren motiu de disputa inclús entre les ideologies que els promovien. En el primer terç del segle XX el vot femení fou objecte de debat entre els militants d’esquerra que qüestionaven la capacitat de les dones per a emetre un vot reflexiu i lliure de la influència de l’Església.

En aquest context Pascual Cabrera Quemades, sabater i sindicaliste, fundador de la UGT i del PSOE en Vila realzapatero y sindicalista, fundador de la UGT y del PSOE en Vila-real, alcalde entre 1936 y 1937, va escriure l’obra de teatre el vot de la dona reivindicant el vot per a les dones.

L’autora Reyes Aymerich, va expposar com amb el seu estudi revela com el teatre esdevé una font documental molt valuosa per a conéixer millor la societat de lèpoca i les tensions idelògiques del moment. Es tracta de amb una mirada crítica i contextualitzadora lrecuperar un peça clau del patrimoni cultural vila-realenc i oferir una interessant aportació a la història del feminisme i del pensament progressista valencià.

L’acte va comptar amb una notable afluència de públic i un debat participatiu

Vols rebre les últimes notícies del Grup al teu mail i estar al dia de les nostres novetats?

Butlletí de notícies

Envia'ns el teu mail!

* En cap cas usarem el teu correu electrònic per enviar cap tipus de spam. Tampoc el compartirem amb tercers. Amb l'enviament d'aquest formulari de subscripció acceptes la política de privacitat del Grup per la Recerca de la Memòria Històrica de Castelló.

Vols col·laborar amb el Grup? Tens alguna proposta?
Digues la teua!

Fes camí amb nosaltres

    Desplaça cap amunt