El Grup per la Recerca de la Memòria Històrica ha organitzat una vegada més amb el suport i ajuda del Centre d’Estudis del Penyagolosa i de l’Ajuntament de Vistabella del Maestrat les X Jornades de Memòria Històrica a la localitat el dia 17 d’agost de 2019
Les jornades van començar a l’antiga presó amb la presentació per part del GRMHC i de l’alcalde de Vistabella. Es va impartir per part de Miguel Mezquida (Arqueoantro) la conferencia sobre la primera fase d’exhumacions al cementiri civil de Castelló, i posteriorment es va inaugurar i presentar l’exposició “L’exili il·lustrat” per part de Maribel Peris, presidenta del GRMHC i membre del CVC.
Per la vesprada es va projectar “La causa contra Franco” presentada per Dolors Domingo, membre del GRMHC i es va tancar la jornada amb un debat sobre el documental.