Commemoració de l’alliberament de Mauthausen

EL GRUP PER LA RECERCA CONMEMORA L’ALLIBERAMENT DE MATHAUSEN

El passat dimecres 25 de maig de 2005 el Grup per la Recerca de la Memòria Històrica va organitzar en la Biblioteca PĆŗblica de Rafalafena un acte commemoratiu del 60 aniversari de l’alliberament de Mathausen, en el qual es va rendir homenatge als 115 deportats republicans castellonencs morts al camp de concentració i el cineasta Pau Vergara va presentar el seu documental “MĆ”s allĆ” de las alambradas: espaƱoles en Mathausen 1939-1945”.

L’acte que va aconseguir omplir el saló d’actes de la biblioteca va comenƧar amb la presentació a cĆ rrec del membre del colĀ·lectiu, Joan Miquel Palomar, qui va recordar breument l’objectiu i significat d’esta celebració, i va donar a conĆ©ixer les Ćŗltimes investigacions referents a les evidents implicacions i responsabilitat del ministre franquista Ramón Serrano SuƱer en la deportació de milers d’espanyols republicans als camps de concentració nazis, un personatge que continua gaudint d’alguns cĆ rrecs honorĆ­fics per part de l’ajuntament de Castelló i encara present en la nomenclatura i simbologia de la ciutat

. Posteriorment diversos membres del grup van procedir a la lectura dels noms i cognoms dels 115 republicans castellonencs morts en el camp de concentració, un emotiu moment que va donar pas a la conferĆØncia del cineasta Pau Vergara, director del documental sobre Mathausen i els deportats espanyols, qui ens va parlar de la seua obra, del contacte amb els supervivents i de la seua experiĆØncia personal a l’abordar el tema, entre altres aspectes.

Un debat en quĆØ es van tractar temes relacionats amb el propi documental, amb el camp de concentració, amb la deportació i l’exili dels republicans espanyols i amb la repressió franquista va posar fi a esta jornada d’homenatge i de compromĆ­s amb la memòria històrica.

Ā 

Vols rebre les Ćŗltimes notĆ­cies del Grup al teu mail i estar al dia de les nostres novetats?

ButlletĆ­ de notĆ­cies

Envia'ns el teu mail!

* En cap cas usarem el teu correu electrònic per enviar cap tipus de spam. Tampoc el compartirem amb tercers. Amb l'enviament d'aquest formulari de subscripció acceptes la política de privacitat del Grup per la Recerca de la Memòria Històrica de Castelló.

Vols colĀ·laborar amb el Grup? Tens alguna proposta?
Digues la teua!

Fes camĆ­ amb nosaltres

    DesplaƧa cap amunt