Medalla d’honor a un dictadorĀ
El 20 de novembre fa trenta anys que va morir Franco.Una data que ens permet mirar al passat recordant la primera visita oficial del āGeneralĆsimoā a Castelló.
Franco visita la ciutat el 13 i 14 de juny de 1958 pel 20ĆØ aniversari de l’entrada dels ānacionalsā a Castelló. El 13 de juny amb cotxe descapotable i rebut per les autoritats rebrĆ la Medalla dĀ“Or de la ciutat. Al dia següent va inaugurar el ColĀ·legi Menor del Frente de Juventudes, la casa de la Secció femenina i la Jefatura Provincial del Movimiento.
Eixa medalla vanagloria una dictadura repressora en un perĆode sense llibertats.
El Grup per la Recerca de la Memòria Històrica de Castelló demana la retirada de l’ignominiós honor a lĀ“opressió i el caudillisme. Un mĆØrit al āJefe del Movimientoā que al llarg de 40 anys tiranitzĆ el paĆs.
Una medalla ofensiva a tots els que van lluitar per la llibertat i una societat mƩs justa.
A Castelló insĆgnies franquistes tenen el seu reconeixement com Herrero Tejedor o Serrano Súñer.LĀ“ajuntament al llarg dels anys āinclĆŗs en la democrĆ cia- ha premiat les āvirtutsā de destacades personalitats del RĆØgim.El primer de tots,Franco.
Malgrat els 30 anys encara resten molts sĆmbols franquistes com el nomenclĆ tor o plaques en faƧanes d’esglĆ©sies.Es una mostra de les petjades del franquisme a Castelló que deurem erradicar per construir una veritable societat democrĆ tica.
Grup per la Recerca de la Memòria Històrica de Castelló.
