Posició del GRMHC sobre el canvi de nom de les escoles públiques Ambaixador Beltrán i Errando Vilar d’Almassora 

El Grup per la Recerca de la Memòria Històrica de Castelló vol expressar la seua satisfacció per la decisió presa pel Consell Escolar Municipal d’Almassora, el divendres 8 d’abril de 2022, de canviar el nom dels dos centres escolars del municipi, que passaran a denominar-se ‘Riu Millars’ i ‘Boqueres’.

En tota societat avançada, moderna i social, fer Justícia, donar Reparació a les víctimes de règims antidemocràtics i totalitaris, com va ser el franquisme, i portar la Veritat a la societat, són bases essencials per a la convivència pacífica i el progrés, tan necessaris per a la construcció d’un futur col·lectiu de pau, llibertat i fraternitat entre els pobles lliures.

S’acaba de donar un bon pas democràtic en el compliment de la Llei de Memòria Democràtica en vigor. Tot i que encara falta molt de treball per a compensar allò que no es va fer durant la Transició i que no s’ha fet des del 1975, quan es va produir la mort del dictador, estem segurs que continuarem avançant en el camí de recuperació de la nostra memòria democràtica, tal com ens marca la llei.

Poble a poble, comarca a comarca, el GRMH de Castelló té molt clar el camí: traure a la llum pública tot allò que va ocórrer des de l’inici del colp d’estat protagonitzat pel franquisme i els seus aliats contra la Segona República legalment constituïda, la guerra que van provocar i la repressió durant una llarga i negra dictadura.

Avui el poble d’Almassora és més just i lliure, caminant per la senda de la recuperació de la seua història recent, per no oblidar-la i evitar que la violència i l’autoritarisme tornen a fer un mal irreparable a la nostra societat, l’actual o la futura. Sols la pau, el diàleg i la solidaritat entre les persones són el camí per a viure i conviure. Enhorabona a la societat almassorina, en particular, i a la societat castellonenca, en general.

Vols rebre les últimes notícies del Grup al teu mail i estar al dia de les nostres novetats?

Butlletí de notícies

Envia'ns el teu mail!

* En cap cas usarem el teu correu electrònic per enviar cap tipus de spam. Tampoc el compartirem amb tercers. Amb l'enviament d'aquest formulari de subscripció acceptes la política de privacitat del Grup per la Recerca de la Memòria Històrica de Castelló.

Vols col·laborar amb el Grup? Tens alguna proposta?
Digues la teua!

Fes camí amb nosaltres

    Desplaça cap amunt