XERRADES CASTELLÓ SOTA LES BOMBES
LLOC: INSTITUT D’ENSENYAMENT SECUNDARI LLOMBAI DE BORRIANA.
CONTACTE: TERESA ARMENGOT.
ACTIVITAT: XERRADES DINS DE LA SETMANA CULTURAL. DE 11:30 A 13:30.
ASSISTENTS: 11 ALUMNES DES DELS 15 ANYS FINS ALS 18 ANYS, 5 PROFESSORS, 1 BEDEL. 17 PERSONES.
Dins del marc de la setmana cultural i organitzat per Teresa Armengot, membre del Grup i professora d’Història al mateix Institut, participem amb l’àrea audiovisual de l’exposició amb el powerpoint sobre bombardejos i refugis de l’exposició Castelló sota les Bombes, i com a cloenda projectem el reportatge dels carrers feixistes de Castelló.
La xerrada ha consistit en una primera part de 15 minuts de presentació i de la projecció audiovisual. Seguidament hem passat vora 70 minuts explicant els continguts de la projecció, remarcant aquells aspectes més significatius com ara els bombardejos com a banc de proves del feixisme internacional, l’objectiu de crear pànic en la reraguarda, o el fet que va ser la primera vegada que la població civil es convertia en objectiu militar a gran escala. Tot recolzant-nos amb el material fotogràfic i dels textos que s’hi projecten. Per finalitzar i després de visualitzat el reportatge sobre els carrers feixistes, s’ha fet un debat al voltant d’aquesta qüestió.
L’activitat ha tingut molt bona rebuda. De nou es corrobora que gràcies a l’adquisició d’un interessant fons fotogràfic, la projecció aconsegueix captar l’atenció i generar inquietut al voltant dels bombardejos i els refugis. En el torn de preguntes s’ha generat prou participació, de fet, cal destacara l’interés suscitat per conèixer aspectes sobre els temes tractats referents al seu poble: conèixer si hi han fotografies de l’època, refugis, quants bombardejos hi hagueren, la nomenclatura local que es conserva de l’etapa feixista, com va ser la vida quotidiana durant la guerra, la repressió d’ambdos bandols, etc. Una fet que satisfà els objectius marcats pel Grup per a aquesta activitat i que anima en la realització de més projeccions dins de l’àmbit educatiu.